بزرگترین وبلاگ تخصصی ماهیان آکواریومی


بزرگترین وبلاگ تخصصی ماهیان آکواریومی


سازگاری ماهی ها با هم

گوشتخواران سازگار با هم


در مورد نگهداری گوشتخواران بر خلاف گیاهخواران ، نیاز به دقت و توجه بیش تری بوده و نمی توان هر نوع گوشتخواری را با سایر آنها نگهداری کرد .

در مورد سازگاری گوشتخواران مسئله ی اولی که به چشم می خورد ، اندازه ی آنان است ؛ به این صورت که بزرگتر بودن هر ماهی سبب آسیب ندیدن آن خواهد شد .

اما مسئله ی دوم در این مورد شکل بدنی آنها بوده ، به صورتی که بهتر است گوشتخوارانی که بدن پهنی دارند را با همین گوشتخوران نگهداری کرد و بر عکس .

اما به طور کلی در مورد نگهداری آنها می توان از گروه های زیر استفاده کرد :

 

گروه اول :



اسکار + سورم + پرت + پنکوسی گوشتخوار ( باله بلند ) + پیرانا + سیچلاید ها + ردتیل + جک دمپسی + تگزاس + گرین ترور + میداس سیچلاید + آروانا سیلور 

  

نکته : با این که در بالا نام چندین ماهی در یک گروه قرار داده شده ولی هیچگاه نمی توان همه ی آنها را با هم نگهداری کرده و تنها بایست از چند گونه از آنها نگهداری کرد . چون ماهی های گوشتخوار بسیار سریع رشد یافته و به همین سبب با سایر ماهی ها درگیر می شوند .

 

گروه دوم :

دیسکاس + اسکات + سورم + آنجل ( آنجل را هم با گیاهخواران و هم با بعضی گوشتخواران نگه می دارند . ) + آروانا سیلور + نایف

 


نکته : ماهی نایف را می توان در گروه اول هم نگهداری کرد ، ولی ممکن است از جانب بعضی از ماهیان آن گروه خطری نایف را تهدید کند .

تذکر : بسیاری از ماهیدارن به دلیل ظرافت بالای دیسکاس ، از آن تنها به همراه سایر دیسکاس ها نگهداری می کنند .

 

گروه سوم :

اگر شما تعداد زیادی از گوشتخواران را کنار هم نگه دارید امکان دعوا بین آنها وجود دارد که در گروه زیر میزان دعواهای احتمالی کمتر است .

اسکار + پیرانا + پنکوسی گوشتخوار + ردتیل + پرت ( البته پرت علاقه ی زیادی به دعوا دارد . )

نکته : دلیل اینکه ماهی زیبایی همچون فلاور هورن در این گروه ها قرار ندارد ؛ بسیار مهاجم بودن آن بوده و در بیش تر جاها ، فلاور را تنها در یک تانک قرار می دهند تا به ماهی دیگری آسیب نرساند .


گياهخواران سازگار با هم


به طور کلی بیش تر گیاهخواران را می توان با هم نگهداری کرد ؛ اما ممکن است به دلیل اختلاف اندازه در آنها مشکلاتی به وجود آورند ، که می توان از گروه های زیر استفاده کرد :

نکته : در صورتی که از ماهی ها تنها جهت زیبایی تانک خود استفاده کرده و علاقه ای به تکثیر آنها ندارید ، می بایست تنها از هر نوع از ماهی ، یک عدد نگهداری کنید .

 

گروه اول :



گوپی + مولی + پلاتی + سوارتل + کت فیش ها + گورامی ها  + شارک ها ( یک عدد ) + پنکوسی گیاهخوار + زبرا دانیو + بلک ویدئو + لوچ دلقک + تترا نئون + روح سیاه + کالر فیش

 

 

گروه دوم :

 کت فیش ها + گورامی ها + شارک ها + پنکوسی گیاهخوار + خانواده ی بارب ها  + فایتر ( دو فایتر را نمی توان در یک تانک نگهداری کرد . ) + آنجل + گلد فیش + + سیلور دالر + زبرا دانیو + بلک ویدئو + لوچ دلقک + روح سیاه

 

گروه سوم :

 اگر به ظرافت و زیبایی در تانک خود اهمیت می دهید می توانید از هر عضو از خانواده ی بارب ها تعدادی را در یک تانک قرار دهید تا زیبایی تانکتان دو چندان شود .

تایگر بارب + رزی بارب + گرین بارب + بارب طلایی + بارب حلب و سایر بارب ها .


نکته : بهتر است از بارب حلب و طلایی با سایر بارب ها نگهداری نکنید ، چون بیش تر از بقیه ی بارب ها رشد کرده و توازن به هم می خورد .


 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: Pardis | تاريخ: پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |